1. Wprowadzenie
Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne
przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i
nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności
prawa do ochrony Twoich danych osobowych.
Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według
których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe.
Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie,
ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej
ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych.
W pewnych przypadkach, w ramach prowadzonej przez Multimedia
Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby
mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł.
Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby
zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A.
przetwarza Twoje dane osobowe.
Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem
musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania
przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego
zaprzestania przetwarzania i usunięcia tych danych z zasobów
informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania
przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami
obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w
niniejszej Polityce.
2. Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A.
z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9,
wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów
wynosi: 91.764.808,00 PLN
Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez
nas Twoich danych, bądź też chcesz wnieść skargę na sposób
obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym
organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych
W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz
wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub
skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.
3. Zbieranie i użycie Twoich danych
3.1. Dane związane z zawarciem umowy
Multimedia Polska S.A zbiera i wykorzystuje Twoje dane osobowe
wyłącznie w sposób i w celach zgodnych z obowiązującym
prawem.
W szczególności Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia umowy
dotyczącej świadczenia usług telekomunikacyjnych, oraz w celu
realizacji tej umowy.
Zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800) w
ramach prowadzonej działalności biznesowej, po zawarciu umowy na
świadczenie usług telekomunikacyjnych i bez konieczności uzyskania
odrębnej zgody, jesteśmy uprawnieni do przetwarzania Twoich,
wymienionych poniżej, danych:
- nazwisk i imion,
- imion rodziców,
- miejsca i daty urodzenia,
-
adresu zamieszkania i adresu korespondencyjnego jeżeli jest on
inny niż adres zamieszkania,
-
numeru PESEL - jeśli jesteś obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej,
-
nazwy, serii i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość,
-
w przypadku gdy jesteś cudzoziemcem nie będącym obywatelem państwa
członkowskiego UE albo Konfederacji Szwajcarskiej – numeru
paszportu, lub karty pobytu.
Podanie powyższych danych jest konieczne, abyśmy mogli z Tobą zawrzeć
umowę na świadczenie naszych usług.
Ponadto, na podstawie zgody, w związku z zawartą umową możemy
przetwarzać inne Twoje dane, w szczególności:
- numer konta bankowego,
- numer karty płatniczej,
- adres poczty elektronicznej,
- numery telefonów kontaktowych.
Twoje numery telefonów kontaktowych są podawane dobrowolnie, są nam
praktycznie niezbędne w celu sprawnej realizacji naszej umowy.
W przypadku, gdy za naszym pośrednictwem jest Tobie świadczona usługa
przez innego przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, możemy udostępniać
temu przedsiębiorcy Twoje dane w zakresie niezbędnym do wykonania tej
usługi.
3.2. Dane teletransmisyjne
Oprócz danych, którymi podzieliłeś się z nami na etapie zawierania
umowy, Multimedia Polska S.A. posiada także dane dotyczące Ciebie
powstałe w wyniku realizacji usług wynikających z zawartej umowy.
W szczególności przetwarzamy dane teletransmisyjne w zakresie
niezbędnym do celów naliczania opłat za usługi i rozpatrywania
reklamacji.
Co do zasady, dane teletransmisyjne dotyczące Twojej aktywności w
dostarczanych usługach nie są przez nas analizowane i profilowane bez
uzyskania Twojej zgody, lub bez istnienia podstawy prawnej
zezwalającej nam na taką analizę.
Jeśli wyraziłeś wymaganą prawem odrębną zgodę, Twoje dane
teletransmisyjne będą przez nas analizowane w celu świadczenia Tobie
usług towarzyszących.
Przykładem usługi towarzyszącej świadczonej przy wykorzystaniu analizy
Twoich danych teletransmisyjnych jest sugerowanie w usłudze Video na
Żądanie filmów, które powinieneś obejrzeć.
3.3. Dane o usługach
W celu rozliczenia się z Tobą za dostarczone usługi mamy obowiązek
gromadzenia i przechowywania niezbędnych danych dotyczących
rozliczenia usług w zakresie umożliwiającym ustalenie należności, oraz
rozpatrzenie reklamacji.
Dane te przetwarzamy zgodnie z brzmieniem art. 168 ustawy Prawo
telekomunikacyjne, oraz z treścią zawartej umowy na świadczenie usług
telekomunikacyjnych.
Są one przez nas przetwarzane nie dłużej niż 12 miesięcy od wykonania
i rozliczenia usługi, której dotyczą, chyba, że wniesiesz reklamację w
stosunku do świadczonej usługi. W tym przypadku zachowamy Twoje dane o
zrealizowanych usługach do czasu rozstrzygnięcia naszego sporu.
3.4. Dane w spisie abonentów i biurze numerów
Jeżeli wyraziłeś odrębną zgodę, aby Twój numer telefonu został
ujawniony w Ogólnokrajowym Spisie Abonentów i Ogólnokrajowym Biurze
Numerów, przekazujemy tam następujące informacje Ciebie dotyczące:
- numer abonenta, lub znak identyfikujący abonenta,
- nazwiska i imiona abonenta,
-
nazwę miejscowości, oraz ulicę w miejscu zamieszkania, przy której
znajduje się zakończenie sieci udostępnione abonentowi.
Administratorem zbioru danych jest wydawca Ogólnokrajowego Spisu
Abonentów i Ogólnokrajowego Biura Numerów.
W dowolnym momencie masz prawo odwołać udzieloną w tym zakresie
zgodę.
3.5. Dane Biura Obsługi Klienta
Oprócz danych dotychczas wymienionych, podczas trwania naszej umowy,
powstają także dane dotyczące Twojej osoby i usług Tobie świadczonych
związane z procesami obsługi realizowanymi przez Biuro Obsługi
Klienta. Przykładowo są to dane dotyczące:
- historii obsługi zgłoszeń serwisowych,
- historii kontaktów i korespondencji,
- chatu z naszym konsultantem,
-
nagrania rozmów prowadzonych z pracownikami naszej infolinii.
Twoje dane z tego obszaru są przez nas przechowywane nie dłużej niż 12
miesięcy od zakończenia wiążącej nas umowy, chyba że wystąpi pomiędzy
nami spór prawny, w którym to sporze dane te będą nam niezbędne do
dochodzenia naszych roszczeń.
4. Jak długo i w jakim celu przechowujemy Twoje
dane?
Jak już wspomnieliśmy, Twoje dane są przetwarzane przez Multimedia
Polska S.A. w celu zawarcia, a następnie realizacji umowy na
świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Po zakończeniu tej umowy mogą być one nadal przetwarzane np. w okresie
ewentualnego dochodzenia roszczeń, lub z powodu wykonywania innych
obowiązków przewidzianych przepisami prawa.
Generalna zasada przechowywania Twoich danych zakłada, że dane
identyfikacyjne i kontaktowe związane z umową (np. imię nazwisko,
adres zamieszkania, numer PESEL, adres korespondencyjny, a także adres
email i numery telefonów kontaktowych) przechowujemy tak długo, jak
istnieje przynajmniej jedna, prawnie uzasadniona podstawa posiadania
tych danych.
Poniżej, w tabeli przedstawiamy podstawowe informacje o
kategoriach Twoich danych i okresie przez który będą one przez
nas przechowywane.
Kategoria danych |
Cel przetwarzania |
Przewidywany termin usunięcia danych
|
Dane identyfikacyjne i kontaktowe związane z umową
|
Realizacja zawartej umowy na świadczenie usług.
|
12 miesięcy po zakończeniu umowy. |
Pozostałe dane związane z zawarciem umowy
|
Realizacja zawartej umowy na świadczenie usług.
|
12 miesięcy po zakończeniu umowy. |
Dane o usługach
|
Rozliczenie kosztów realizacji usługi.
|
12 miesięcy od rozliczenia usługi.
|
Dane finansowe
|
Realizacja ustawowego obowiązku prawnego.
|
5 lat od wystawienia dokumentu księgowego licząc o końca roku
którego dane dotyczą.
|
Dane dotyczące windykacji
|
Rozliczenie wykonanych usług
|
12 miesięcy od całkowitego rozliczenia należności za
zrealizowane usługi.
|
Dane Biura Obsługi Klienta
|
Obsługa Twojej umowy. |
12 miesięcy po zakończeniu umowy.
|
5. Kto ma dostęp do Twoich danych?
Do danych i informacji, które o Tobie posiadamy, ma dostęp
nasz personel, a także podmioty z którymi zawarliśmy
odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych.
Dostęp ten, w każdym przypadku użycia Twoich danych, jest udzielany
zgodnie z obowiązującym prawem, jest adekwatny, stosowny, oraz
ograniczony co do zakresu danych niezbędnych do realizacji konkretnego
działania, które z kolei jest zgodne z celami i zakresem zawartej
pomiędzy nami umowy.
W pewnych, ściśle określonych przepisami prawa przypadkach,
możemy być prawnie zobowiązani do udostepnienia Twoich danych
osobowych, w tym danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną,
uprawnionym służbom i organom. W takich przypadkach ściśle
weryfikujemy legalność żądania udostępnienia Twoich danych.
6. Twoje prawa związane z danymi osobowymi
Dokładamy wszelkich starań aby, przysługujące Ci prawa związane z
przetwarzaniem Twoich danych były przez nas respektowane i terminowo
realizowane.
Musisz jednak wiedzieć, że w określonych sytuacjach możemy odmówić
podjęcia działań zmierzających do spełnienia Twojego żądania
wynikającego z tych praw. Wówczas wraz z odmową przedstawimy Ci
uzasadnienie naszej decyzji.
6.1. Realizacja prawa dostępu do danych
Masz prawo do uzyskania od nas informacji o tym, czy przetwarzamy
Twoje dane osobowe.
W przypadku potwierdzenia, że przetwarzanie takie zachodzi, jesteśmy
zobowiązani udzielić Ci do nich dostępu, a także określonych
informacji dotyczących ich przetwarzania.
Musisz jednak wiedzieć, że w celu zapewnienia ochrony danych Ciebie
dotyczących przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich,
będziemy to mogli zrobić dopiero po jednoznacznym potwierdzeniu Twojej
tożsamości.
Szczegółowa informacja dotycząca:
- celów przetwarzania,
- kategorii odnośnych danych osobowych,
-
informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym
Twoje dane zostały lub zostaną ujawnione,
-
planowanym okresie przechowywania Twoich danych osobowych lub
kryteriach ustalenia tego okresu,
-
informacji o prawie do sprostowania usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania
-
informacji o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,
-
jeżeli dane nie zostały zebrane od Ciebie, informacji o źródle ich
pochodzenia,
-
informacji o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji w tym
profilowaniu,
zostanie na Twoją prośbę przygotowana i dostarczona Tobie.
W przypadku, gdy Twoje żądanie dostępu do danych zostanie dostarczone
do nas drogą elektroniczną, jesteśmy zobowiązani odpowiedzieć na nie
również drogą elektroniczną.
6.2. Udostępnienie kopii przetwarzanych danych
Masz prawo otrzymać kopię przetwarzanych przez nas danych
osobowych.
W sytuacji gdy uznamy, że czynność ta może niekorzystnie wpłynąć na
prawa i wolności innych osób, możemy odmówić wydania Ci takiej
kopii danych.
W pewnych sytuacjach odmowa udostepnienia kopii danych Ciebie
dotyczących wyniknie z naszego prawnego obowiązku zachowania tajemnicy
telekomunikacyjnej opisanego w dziale VII ”Tajemnica
telekomunikacyjna i ochrona danych użytkowników końcowych”
ustawy Prawo telekomunikacyjne. Danych objętych tą tajemnicą nie
możemy Ci udostępnić.
Każdorazowo w przypadku naszej odmowy przysługuje Ci prawo złożenia
skargi do organu nadzorczego.
Za udostępnienie pierwszorazowe kopii Twoich danych nie pobieramy
opłaty.
W przypadku żądań kolejnych udostepnień kopii Twoich danych osobowych
możemy pobierać stosowną opłatę wynikającą z ponoszonych przez nas
kosztów administracyjnych związanych z przygotowaniem i dostarczeniem
takiej kopii danych.
6.3. Sprostowanie Twoich danych osobowych
Masz prawo do tego aby przetwarzane przez nas Twoje dane osobowe były
poprawne i aktualne.
Jeśli Twoje dane osobowe uległy zmianie, lub zauważyłeś, że zostały
one przez nas błędnie zarejestrowane, powinieneś nam ten fakt
niezwłocznie zgłosić. Poprawimy Twoje dane tak szybko jak to będzie
możliwe.
6.4. Prawo do bycia zapomnianym
Masz prawo w dowolnej chwili wystąpić z żądaniem niezwłocznego
usunięcia Twoich danych osobowych z naszych zasobów.
Uczynimy to niezwłocznie, jeżeli w chwili składania żądania zachodzi
co najmniej jedna następujących okoliczności:
-
Twoje dane nie są już nam niezbędne do celów do których zostały
zebrane, lub w inny sposób przetwarzane,
- została wycofana zgoda na przetwarzanie danych,
-
został wniesiony skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania Twoich
danych,
- przetwarzaliśmy Twoje dane niezgodnie z prawem,
-
musimy usunąć Twoje dane w celu wywiązania się z obowiązku
prawnego, któremu podlegamy na mocy prawa polskiego, lub
europejskiego,
-
Twoje dane zostały zebrane w związku z oferowaniem usług
społeczeństwa informatycznego, o których mowa w art. 8. ust 1.
Rozporządzenia RODO.
Jeżeli dalsze przetwarzanie Twoich danych będzie nam niezbędne w
szczególności ze względu na:
-
konieczność do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego
przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa krajowego, któremu
podlegamy jako administrator Twoich danych,
-
lub wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym,
-
lub działania zmierzające do ustalenia, dochodzenia lub obrony
naszych roszczeń,
do czasu ustania zaistniałej przyczyny będziemy mogli odmówić
spełnienia Twojego żądania dotyczącego usunięcia Twoich
danych.
6.5. Prawo do ograniczenia przetwarzania
W dowolnej chwili masz prawo zażądać abyśmy ograniczyli przetwarzanie
Twoich danych.
Twoje żądanie może być związane z następującymi sytuacjami:
-
przetwarzane przez nas dane, które Ciebie dotyczą są nieprawidłowe
– ograniczymy wówczas ich przetwarzanie do czasu sprawdzenia
przez nas prawidłowości tych danych,
-
nasze przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Ty sprzeciwiasz się
niezwłocznemu usunięciu Twoich danych żądając w zamian
ograniczenia ich wykorzystania,
-
nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, a Ty podjąłeś
działania w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń i dalsze
przetwarzanie przez nas Twoich danych jest do tego
konieczne,
-
powołując się na art. 21 ust. 1 Rozporządzenia RODO wniosłeś
sprzeciw wobec naszego przetwarzania danych. Ograniczymy wówczas
przetwarzanie Twoich danych w zakresie objętym sprzeciwem do czasu
stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania
Twoich danych są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.
W czasie trwania ograniczenia nie usuniemy Twoich danych i będziemy je
przechowywać. Gdybyśmy jednak chcieli je przetworzyć w celu innym niż:
- dochodzenie lub obrona roszczeń,
- ochrona praw innej osoby fizycznej, lub prawnej,
-
ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa
członkowskiego,
skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania zgody na ich
przetwarzanie.
Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania Twoich danych
poinformujemy Cię o tym fakcie.
6.6. Kogo i na jakich zasadach poinformujemy o sprostowaniu, lub
usunięciu, lub ograniczeniu przetwarzania Twoich danych?
W sytuacji, gdy będąc administratorem Twoich danych, dokonamy
sprostowania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania, dołożymy
wszelkich starań aby poinformować każdego obiorcę, któremu ujawniliśmy
Twoje dane osobowe, o tym zdarzeniu.
Może jednak zaistnieć sytuacja, gdy takie działanie będzie niemożliwe,
lub będzie wymagało niewspółmiernie dużego wysiłku z naszej strony. W
takim przypadku nie mamy obowiązku prawnego do dokonania takiego
powiadomienia.
Musisz też wiedzieć, że jeżeli zażądasz od nas informacji o tym jak
został przez nas zrealizowany obowiązek powiadomienia o sprostowaniu,
lub o usunięciu, lub o ograniczeniu przetwarzania Twoich danych,
poinformujemy Cię o odbiorcach danych, do których została przez
nas przekazana informacja o takim zdarzeniu.
Jeżeli nie wyrazisz takiego żądania, nie mamy obowiązku
poinformowania Ciebie jak zostało to zdarzenie zakomunikowane naszym
odbiorcom danych.
6.7. Jak rozumiemy realizację przez nas Twojego prawa do
sprzeciwu wobec przetwarzania danych?
Jeżeli wskazujemy, że przetwarzamy Twoje dane ze względu na działanie
realizowane w interesie publicznym, lub też określamy że przetwarzanie
jest nam niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez nas jako Administratora lub stronę
trzecią, masz prawo zgłosić nam sprzeciw wobec takiego
przetwarzania.
W przypadku zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu będziemy
zmuszeni zaprzestać przetwarzania Twoich danych prowadzonego w oparciu
o wspomniane podstawy.
W przypadku, gdy wykażemy, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione
podstawy do kontynuowania przetwarzania objętego Twoim sprzeciwem i są
one nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności, lub
przetwarzanie Twoich danych jest prowadzone w celu udokumentowania
podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony naszych roszczeń, nie
jesteśmy zobowiązani zaprzestać prowadzonego przetwarzania.
Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją, będziesz mógł złożyć skargę do
organu nadzorczego.
7. Bezpieczeństwo Twoich danych
Zgodnie z art. 159 ustawy Prawo Telekomunikacyjne dane dotyczące
użytkownika, a także treść indywidualnych komunikatów, dane
transmisyjne, dane lokalizacyjne, dane o lokalizacji, oraz dane o
próbach uzyskania połączenia objęte są tajemnicą
telekomunikacyjną.
Aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi lub ujawnieniu Twoich danych,
wprowadziliśmy odpowiednie techniczne i organizacyjne środki
zapewniające właściwy poziom bezpieczeństwa fizycznego i
organizacyjnego ich przetwarzania.
8. Zmiany w niniejszej Polityce
Niniejsza Polityka wchodzi w życie z dniem od 25 maja 2018 r.
W przypadku wprowadzenia zmiany w niniejszej Polityce Prywatności,
każdorazowo jej nowe brzmienie będzie publikowane na oficjalnej
stronie internetowej Multimedia Polska S.A.