Problemy techniczne

Nie działa mi Internet, co robić?

- Sprawdź czy urządzenie dostępowe (modem kablowy, router DSL) jest podłączone do prądu i reaguje na zasilanie.
- Upewnij się, że urządzenie dostępowe (modem kablowy, router DSL) jest podłączone do kabla sygnałowego. Dla modemów kablowych jest to kabel antenowy, dla modemów DSL kabel telefoniczny. Dla technologii światłowodowej GPON prosimy nie poprawiać kabla dostarczającego sygnał.
- Zrestartuj urządzenie dostępowe poprzez odłączenie kabla zasilającego na minutę i podłącz ponownie. Po czasie około dwóch minut, urządzenie powinno być gotowe do pracy.
- Podłącz komputer bezpośrednio do urządzenia dostępowego, pomijając prywatne routery WIFI/switche i zrestartuj urządzenie dostępowe (wyłącz na parę sekund z zasilania i podłącz ponownie, po czasie około dwóch minut powinno być gotowe do pracy). W sytuacji gdy urządzenie dostępowe ma więcej niż jedno gniazdo na kabel sieciowy, podepnij kabel do gniazda numer 1.
- Sprawdź czy na urządzeniu dostępowym miga lub świeci światłem stałym dioda opisana jako: „Ethernet 1”; „GE1”; „Link/Act”; „LAN1”; „LAN” lub  „Link”. W sytuacji gdy dioda nie świeci należy sprawdzić kabel sieciowy i jego podpięcie.
- Odinstaluj program antywirusowy i programy typu firewall (zapora). Tego typu aplikacje często po aktualizacji lub błędnej instalacji powodują problem z dostępem do usługi. W wypadku dalszych problemów program można zawsze ponownie zainstalować celem utrzymania bezpieczeństwa komputera.
- Sprawdź konfigurację protokołu internetowego TCP/IPv4 – komputer powinien pobierać adres IP oraz adresy serwerów DNS automatycznie.
- Upewnij się, że w komputerze są zainstalowane sterowniki do karty sieciowej.
- Sprawdź czy przeglądarka internetowa nie jest w trybie offline.

Internet działa mi wolno, jak sprawdzić prędkość?

- Przed sprawdzeniem prędkości należy podpiąć komputer bezpośrednio do urządzenia dostępowego Operatora. Przypominamy o konieczności restartu urządzenia dostępowego poprzez chwilowe odłączenie od zasilania.
- Test prędkości należy wykonać na stronie test.mm.pl w przypadku złych wyników upewnij się czy utrzymują się one przez dłuższy okres czasu czyli przynajmniej dwa dni, test warto powtórzyć w różnych porach dnia celem określenia sprawności łącza.
- Upewnij się, że żadne programy nie korzystają z Internetu w trakcie wykonywania testu. By wynik był miarodajny, należy wyłączyć wszystkie programy pracujące w tle łączące się z Internetem.
- Dla wysokich pakietów prędkości (120 Mbps i większych) może być konieczne sprawdzanie prędkości na odpowiednim sprzęcie i systemie. Zaleca się wykonanie testu na komputerze z dyskiem SSD i systemem Windows 7 lub nowszym. Konieczne jest też posiadanie karty sieciowej Gigabit Ethernet, która obsługuje prędkości do 1Gbps.
- W sytuacji gdy otrzymujesz nieprawidłowe wyniki w różnych porach dniach i w więcej niż jednym teście, istnieje podejrzenie usterki. Skontaktuj się proszę z infolinią Operatora (244 244 244) lub poprzez formularz mailowy umieszczony w panelu klienta EBOK bądź kontakt w formie czatu.
 

Czy podczas korzystania z Internetu można wykonywać rozmowy telefonicznie?

Obie usługi są od siebie niezależne. Oznacza to, że w momencie korzystania z Internetu, można bez jakichkolwiek problemów wykonywać połączenia telefoniczne.

Dlaczego nie mam wyższej prędkości, którą zamówiłem od nowego miesiąca?

Powodem zaistniałej sytuacji może być brak pobrania przez modem nowych ustawień. W tej sytuacji należy zrestartować modem, poprzez odłączenie go od zasilania na kilka minut. Przypominamy, że oprogramowanie nowej prędkości jest wgrywane do końca każdego pierwszego dnia miesiąca.

Czy łącze w sieci Multimedia jest symetryczne?

Nie. Prędkość pobierania i prędkość wysyłania w pakietach mieszkaniowych wygląda następująco dla danych prędkości:
Internet 256+ →256/128 kbps
Internet 512+ →512/256 kbps
Internet 1 Mb+ → 1024/256 kbps
Internet 2 Mb+ → 2048/256 kbps
Internet 6 Mb+ → 6144/512 kbps
Internet 12 Mb+ → 12288/768 kbps
Internet 20 Mb+ → 20480/1024 kbps
Internet 120 Mb+ → 122880/10240 kbps
Internet 250 Mb+ → 256000/25600 kbps
Internet 500 Mb+ → 512000/51200 kbps
 
W pakietach Biznes GPON:
Biznes Internet 512+ → 512/512 kbps
Biznes Internet 1Mb+ → 1024/512 kbps
Biznes Internet 2Mb+ → 2048/1024 kbps
Biznes Internet 4Mb+ → 4096/1024 kbps
Biznes Internet 6Mb+ → 6144/1024 kbps
Biznes Internet 12Mb+ → 12288/1024 kbps
Biznes Internet 20Mb+ → 20480/4096 kbps
Biznes Internet 30Mb+ → 30720/4096 kbps
Biznes Internet 60Mb+ →  61440/5120 kbps
Biznes Internet 120Mb+ → 122880/10240 kbps
Biznes Internet 250 Mb+ → 256000/35840 kbps
Biznes Internet 500 Mb+ → 512000/71680 kbps

Czy mogę korzystać z Internetu na dwóch komputerach?

Standardowa umowa Internetowa przewiduje podłączenie do sieci jednego komputera. Aby móc korzystać z większej liczby komputerów należy zamówić usługę Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej (MBSM). Usługa ta umożliwia nie tylko rozdzielenie sygnału (maksymalnie na 29 komputerów), ale również przesył sygnału w obrębie mieszkania drogą bezprzewodową, dzięki technologii WiFi.
Jest to korzystne zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z komputera przenośnego, tabletu czy innego urządzenia bezprzewodowego. Usługę można aktywować w lokalnym Biurze Obsługi Klienta, wykaz Lokalnych Biur Obsługi znajduje się tutaj. Możliwe jest również złożenie zamówienia za pośrednictwem infolinii Operatora pod numerem 244 244 244.
Opłaty związane z korzystaniem z Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej wyszczególnione są w cenniku internetowym na stronie www.multimedia.pl

Zakupiłem usługę Mega Bezprzewodowa Sieć Multimedialna (router WIFI operatora) i nie potrafię go skonfigurować.

Pełna instrukcja konfiguracji dostępna jest na stronie www.routery.mm.pl

Korzystam z Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej, Internet po WIFI działa wolno i/lub przerywa.

Przyczyną niskiego transferu WIFI lub zerwań połączeń najczęściej są zakłócenia fali radiowej przekazującej sygnał. Więcej informacji na www.routery.pl