Problemy techniczne

Czy łącze w sieci Multimedia jest symetryczne?

Nie. Upload i download wygląda następująco dla danych prędkości:
256 + →256/128 kbps
512 + →512/256 kbps
1 Mb+ → 1024/256 kbps
2 Mb+ → 2048/256 kbps
6 Mb+ → 6144/512 kbps
12 Mb+ → 12288/768 kbps
20 Mb+ → 20480/1024 kbps
120 Mb+ → 122880/10240 kbps

Czy mogę korzystać z Internetu na dwóch komputerach?

Standardowa umowa Internetowa przewiduje podłączenie do sieci jednego komputera. Aby móc korzystać z większej liczby komputerów należy zamówić usługę Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej (MBSM). Usługa ta umożliwia nie tylko rozdzielenie sygnału (maksymalnie na 29 komputerów), ale również przesył sygnału w obrębie mieszkania drogą bezprzewodową, dzięki technologii WiFi.
Jest to korzystne zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z komputera przenośnego, tabletu czy innego urządzenia bezprzewodowego. Usługę można aktywować w lokalnym Biurze Obsługi Klienta.
Wykaz Lokalnych Biur Obsługi znajduje się na stronie http://www.multimedia.pl/biuro_obslugi_klienta Możliwe jest również złożenie zamówienia za pośrednictwem Telefonicznego Biura Obsługi Klienta pod numerem 244 244 244.
Opłaty związane z korzystaniem z Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej wyszczególnione są w cenniku internetowym na stronie www.multimedia.pl

Czy podczas korzystania z Internetu można wykonywać rozmowy telefonicznie?

Obie usługi są od siebie niezależne. Oznacza to, że w momencie korzystania z Internetu, można bez jakichkolwiek problemów wykonywać połączenia telefoniczne.

Dlaczego nie mam wyższej prędkości, którą zamówiłem od nowego miesiąca?

Powodem zaistniałej sytuacji może być brak pobrania przez modem nowych ustawień. W tej sytuacji należy zrestartować modem, poprzez odłączenie go od zasilania na kilka minut. Przypominamy, że oprogramowanie nowej prędkości jest wgrywane do końca każdego pierwszego dnia miesiąca.

Internet działa mi wolno, jak sprawdzić prędkość?

- Przed sprawdzeniem prędkości należy podpiąć komputer bezpośrednio do urządzenia dostępowego Operatora
- Test prędkości należy wykonać na stronie test.mm.pl w przypadku złych wyników upewnij się czy utrzymują się one przez dłuższy okres czasu, test warto powtórzyć w różnych porach dnia celem określenia sprawności łącza.
- Upewnij się, że żadne programy nie korzystają z Internetu w trakcie wykonywania testu. By wynik był miarodajny, należy wyłączyć wszystkie programy pracujące w tle łączące się z Internetem.

Korzystam z Mega Bezprzewodowej Sieci Multimedialnej, Internet po WIFI działa wolno i/lub przerywa.

Przyczyną niskiego transferu WIFI lub zerwań połączeń najczęściej są zakłócenia fali radiowej przekazującej sygnał. Więcej informacji na www.routery.pl 

Nie działa mi Internet, co robić?

- Sprawdź czy urządzenie dostępowe (modem kablowy, router DSL) jest podłączony do prądu i reaguje na zasilanie.
- Podłącz komputer bezpośrednio do urządzenia dostępowego, pomijając prywatne routery WIFI/switche i zrestartuj urządzenie dostępowe (wyłącz na parę sekund z zasilania i podłącz ponownie, po około 2 minutach powinno być gotowe do pracy)
- Odinstaluj program antywirusowy. Programy tego typu często po aktualizacji lub błędnej instalacji powodują problem z dostępem do usługi. W wypadku dalszych problemów program można zawsze ponownie zainstalować celem utrzymania bezpieczeństwa komputera.
- Sprawdź konfigurację protokołu internetowego TCP/IPv4 – komputer powinien pobierać adres IP oraz adresy serwerów DNS automatycznie.
- Upewnij się, że w komputerze są zainstalowane sterowniki do karty sieciowej

Zakupiłem usługę Mega Bezprzewodowa Sieć Multimedialna (router WIFI operatora) i nie potrafię go skonfigurować.

Pełna instrukcja konfiguracji dostępna jest na stronie www.routery.mm.pl